måndag - fredag | 09.00 - 18.00

08 44 68 51 35 Chatta med oss
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Fri frakt när du handlar för över 499 kr

    Beställningar innan 17.00 skickas samma dag

  • Alltid säker betalning

    Välj mellan många olika betalningsmetoder

Returpolicy

Här kan du hitta information om vår policy gällande ångerrätt och returer. Nedan hittar du information om till vilken adress du kan skicka tillbaka din vara/dina varor om du ångrat ditt köp och var du kan vända dig om din produkt har gått sönder.

På ShytoBuy är vi stolta över att kunna tillhandahålla produkter och service av hög kvalité. Vi har 30 dagars ångerrätt vid returer och vår kundtjänst finns alltid här för dig att besvara alla tänkbara frågor du kan ha. Hos oss på ShytoBuy vill vi att du ska känna dig 100% trygg när du handlar, därför har vi 30 dagars ångerrätt utan några krångliga returpolicys.

Oönskade produkter

Du har 30 dagar på dig att returnera din vara om du ångrat ditt köp. Du ansvarar själv för att skicka tillbaka produkten och betala returfrakten. När vi har fått tillbaka produkten kommer vi att göra en bedömning om produkten är oanvänd. Om varan är återförsäljningsbar kan vi slutföra återbetalningen. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som använts vid betalning och du kommer normalt att få din återbetalning inom 2 till 5 arbetsdagar efter att returen behandlas. Du kommer att återbetalas fullt pris för din vara minus den ursprungliga fraktkostnaden.

Om du beställt produkter i flerpack kan du returnera alla oanvända flaskor, tuber eller förpackningar. Även i detta fall kommer du att ansvara för returfrakten. Återbetalningen kommer att slutföras så snart vi fått tillbaka varorna tillbaka till vårt lager och funnit dem lämpliga för återförsäljning. Återbetalningen är baserad på det antal oanvända flaskor, tuber eller förpackningar som returnerats. Observera att även denna återbetalning bara kan genomföras om varorna skickas tillbaka till oss inom 30 dagar.

Alla returer ska skickas till vårt lager på följande address: Comfortclick Ltd, 106 Lower Addiscome Road, Croydon, CR0 6AD, London, United Kingdom.

Saknade produkter

Om en produkt saknas när du tagit emot ditt paket har du 5 arbetsdagar på dig att kontakta oss från det att du mottagit din beställning. Om du kontaktar oss efter denna tid kommer vi tyvärr inte att kunna erbjuda någon återsändning eller återbetalning för saknade produkter.

När du har kontaktat oss kommer vi att inleda en utredning. För att göra detta kan vi behöva be dig om specifika dokument och detaljer gällande din beställning. Utredningen kan ta mellan 1 till 10 arbetsdagar efter det att du kontaktat oss och vi kommer inte att kunna erbjuda någon återsändning eller återbetalning förrän vi har det slutliga resultatet från utredningen. Om du inte har möjlighet att förse oss med de efterfrågade dokumenten kan utredningen ta mellan 10 till 20 arbetsdagar.

Du kommer att kontaktas så snart utredningen är klar och din återförsändelse kommer att behandlas omedelbart. Eventuella återbetalningar tar normalt mellan 2 till 5 arbetsdagar.

Felaktiga produkter

För våra produkter erbjuder tillverkarna specifika garantitider. Garantin täcker felaktigheter eller tekniska problem som uppstår vid användning av produkten. Garantin omfattar inte i något fall resultatet eller den tillfredsställelse som erbjuds av produkten. Om du stöter på några tekniska problem med din produkt måste du kontakta oss så snart som möjligt. Vår kundtjänst kan be dig att förse oss med bilder på produkten till exempel på produkten i användning, förpackningen, serienummer på produkten eller paketet som du tagit emot. Därefter kan vi inleda en utredning tillsammans med tillverkaren av produkten vilket kan ta mellan 3 till 10 arbetsdagar.

Om du inte har möjlighet att förse oss med de efterfrågade dokumenten kan utredningen ta mellan 10 till 20 arbetsdagar. Efter utredningen kommer resultatet redovisas. Om produkten är defekt,så kommer en helt ny vara skickas till dig så snart som möjligt.

När du skickar tillbaka din vara har du två alternativ:

1) Du kan välja att vänta tills paketet har kommit tillbaka till vårt lager. När det har registrerats som levererat, kommer den nya varan att skickas ut till dig.

2) Du kan även välja att skicka oss en bild av paketet med ditt spårningsnummer (på paketet du skickar tillbaka till oss). Vi kommer då att skicka ut den nya produkten till dig så snart vi, via spårningsnumret, har fått bevis på att den har levererats och är på väg till oss.

När du har mottagit fel produkt

Om du får en felaktig produkt levererad har du 7 arbetsdagar på dig att kontakta oss från det att du fått produkten.Om du inte kontaktar oss inom denna period, kan vi tyvärr inte kunna skicka eller återbetala eventuella felaktiga produkter.

När du kontaktar oss inom detta ärende kommer vi att behöva inleda en utredning. För att göra detta kan vi kräva viss specifik information och dokumentation som rör din beställning. Utredningen kan ta 1 till 10 arbetsdagar och företaget kommer inte att kunna erbjuda någon återsändning eller återbetalning förrän vi har resultatet av utredningen.

Om du inte kan ge oss de begärda handlingarna kan utredningen ta mellan 10 till 20 arbetsdagar. Du kommer att kontaktas när utredningen är klar och en återsändning eller återbetalning kommer att ske om det anses behövas.

Ej mottaget paket

Om du inte har mottagit ditt paket inom den tid som är utsatt för leveransen bör du kontakta vår kundtjänst. När vi har tittat på din spårningsreferens, kommer vi att göra en utredning. Detta kan ta allt mellan 1 till 10 arbetsdagar, beroende på vilken leveransmetod du ursprungligen valde för din leverans.

Om utredningen säger att paketet är förlorat kommer ett nytt att skickas till dig med samma leveransmetod som valts för den ursprungliga beställningen, eller i särskilda fall, med en leverans som erbjuder ett spårningsnummer.

Om utredningen säger att paketet har levererats och undertecknats av kunden, kommer du behöva ge oss ett bevis, exempelvis ditt ID-kort, för att vi ska kunna jämföra underskrifterna. Observera att vi endast kan inleda en utredning när ditt paket är försenat.

Specificerat angående returer

Produkter som omfattas av garanti från tillverkaren måste skickas tillbaka direkt till tillverkaren efter att detta har bekräftats av vår kundtjänst. Om detta inträffar är köparen är ansvarig för att betala returfrakten. Köparen kommer informeras om lösningen på problemet via vår kundtjänst. Kunden kan inte återlämna produkten utan att detta har bekräftats av kundtjänsten. Om detta inte respekteras kommer produkten att automatiskt returneras till kunden.

Nyhetsbrev
Registrera dig för erbjudanden